کاربرد برنامه Miro در طراحی تجربه کاربری

زمان مطالعه: 15 دقیقه تازه سازی: 215 روز پیش
کاربرد برنامه Miro در طراحی UX

برنامه Miro چیست؟

Miro یک برنامه آنلاین و جذابه که برای همکاری و تعامل در زمینه طراحی، هماهنگی تیمی و تولید محتوا, برنامه ریزی و استفاده میشه همینطور کاربرد Miro در UX قابل توجه هست که در ادامه به اون میپردازیم.

این برنامه شبیه به یک تخته سفید آنلاینه که به اعضای تیم امکان می‌ده در یک فضای مجازی به طور همزمان کار کنن و ایده‌ها، محتوا و فرآیندهای کاری خودشون رو با هم به اشتراک بگذارن و به صورت تعاملی روی پروژه های مشترک کار کنن.

قابلیت های Miro:

در واقع میرو یک Board دیجیتال و بدون محدودیت برای ما فراهم می‌کنه که بتونیم برای خلق و تصویر سازی ایده هامون ازش استفاده کنیم, همینطور میتونیم با اشتراک گذاری اونها با تیم , یادداشت ها و نظرات دیگران رو به صورت آنلاین روی Borad ببینیم.

یکی دیگه از مهمترین کاربرد های Miro در ساختن نقشه‌های ذهنی و طوفان های فکری یا در واقع Brainstorming هست که در تیم های کوچک و بزرگ و به خصوص تیم های طراحی و خلاقیت خیلی مورد استفاده قرار میگیره و به بهبود همکاری و خلاقیت تیم کمک میکنه.

در میرو میتونیم برد خودمون رو به ابزارهای دیگر مثل Google Workspace یا Trello منتقل کنیم و یا از قابلیت ایجاد Task در Jira استفاده کنیم. یعنی ایده ها رو بعد از اینکه مطمئن شدیم همونجا در بورد میرو در. Jira به عنوان یک تسک تعریف کنیم و به همکار مورد نظرمون متصل کنیم.

میرو بسیار ابزار مناسبیه برای تیم هایی که به خلاقیت و تفکر و ایده پردازی در پروژه ها اهمیت میدن

Miro ابزاری قدرتمند برای طراحان UX و تیم‌های طراحی هم هست. این برنامه امکانات و قابلیت‌های متنوعی برای انجام فعالیت‌های طراحی و همکاری در یک محیط آنلاین فراهم می‌کنه که در ادامه به توضیح اون میپردازیم.

میرو تا حدودی مشابه FigJam هست که در نوشته معرفی برنامه FigJam بهتون معرفی کردیم و قابلیت های اون رو به صورت کامل تشریح کردیم.



کاربرد Miro در UX

Miro برای طراحان UX یا طراحان تجربه کاربری یک ابزار بسیار مفید و قدرتمنده. تقریبا تمامی فعالیت های شروع یک پروژه UX از همدلی, همفکری, طوفان فکری, ایده پردازی, خلاقیت و … رو میتونیم با این نرم افزار انجام بدیم و در همون زمان با سایر همکارانمون هم به اشتراک بذاریم و نظرات اونجا رو جویا بشیم. چی میتونه بهتر از این باشه که همزمان بتونیم دیدگاه های بقیه دوستانمون رو هم داشته باشیم؟

از اونجایی که هدف ما آموزش UX هست, بیاید یکم بیشتر با امکانات Miro برای طراحی تجربه کاربری آشنا بشیم:

همکاری و همفکری (Brainstorming)

Miro این امکان رو به ما میده که یک همکاری واقعی و البته آنلاین رو شکل بدیم. با همکارانمون جلسه تشکیل بدیم و روند های کاریمون رو در طراحی تجربه کاربری تصویرسازی کنیم. به عنوان مثال روند Design Thinking رو برای یک پروژه در Miro طراحی کنیم و نقاط درد, نیازهای کاربر و … رو یادداشت برداری کنیم. حتی میتونیم از قالب های آماده برای Empathy Map استفاده کنیم و خیلی سریعتر روند های مربوط به UX رو پیش ببریم.

ایجاد وایرفریم‌ها (Wireframe) و نمونه‌سازی (Prototype)

Miro عموما ابزارهای مختلفی رو برای ایجاد وایرفریم‌ها و نمونه‌سازی (Prototype) فراهم می‌کند. ما می‌تونیم المان های مختلفی رو مثل دکمه‌ها، منوها، فرم‌ها و صفحات رو به راحتی در Miro ایجاد کنیم و ترتیب، ساختار و تعامل بین اونها رو هم ایجاد کنیم. این روند ها رو میتونیم تا به بهترین نمونه رسیدن اصلاح کنیم و تغییر بدیم و همزمان بازخورد های همکارانمون و یا مشتریانمون رو به صورت آنلاین دریافت کنیم. همینطور می‌تونیم Prototype های قابل کلیک ایجاد کنیم تا تجربه کاربری که طراحی کردیم رو بررسی و ارزیابی کنیم.

تحلیل و پژوهش کاربران

با استفاده از Miro میتونیم به راحتی تحلیل‌های مرتبط با کاربرانمون رو انجام بدیم به عنوان مثال میتونیم به راحتی یک User Persona ایجاد کنیم و مطابق با تحلیلی که بر روی کاربرانمون انجام میدیم اون رو تکمیل کنیم. اهداف کاربرانمون در استفاده از محصول، فرایندهای کاربری و سناریوهای مختلف را بصورت بصری بسازیم. همینطور میتونیم اطلاعات و امارهایی رو که در تحقیقاتمون بدست اوردیم در قالب نمودارها و جدول های پویا برای همکارانمون به اشتراک بذاریم و در مورد اونها تصمیم گیری کنیم.

ایجاد نقشه سفر کاربر (User Journy Map) و یا جریان کاربر User Flow

برنامه Miro ابزارهایی رو برای ایجاد و مدیریت نقشه های سفر کاربر و همینطور طراحی روند های کاربری و یا حتی طراحی روند های مراحل طراحی فراهم می‌کنه. میتونیم با ساختن این فلو ها, مشکلات مربوط به اونها رو بهتر حس کنیم و در جهت حل اونها با همکارانمون اقدام کنیم.

ایجاد فرآیند طراحی:

یکی دیگه از قابلیت های مهمی که Miro در اختیار ما قرار میده استفاده از ابزارهایی برای سازماندهی و مدیریت فرآیند طراحی UX هست. ما میتونیم به سادگی و با استفاده از قالب های آماده, مراحل مختلف طراحی رو در قالب جدول، نمودارها و فلوچارت‌ در Miro نمایش بدیم. این قابلیت به ما کمک میکنه تا فرآیند طراحی و خیلیب دقیقتر و منظم تر مدیریت کنیم.

به طور کلی، Miro به طراحان UX ابزاری قدرتمند برای همکاری، ایجاد و به اشتراک گذاری طرح‌ها و المان‌های UX، تحلیل کاربران و مدیریت فرآیند طراحی فراهم میکنه. با استفاده از Miro، میتونیم به صورت کارآمدتر و هماهنگ‌تر با گروهی از همکارانمون کار کنیم و بهبودهای لازم رو در طراحی تجربه کاربری اعمال کنیم.

اگر تجربه ای در استفاده از این برنامه دارید حتما در دیدگاه ها با من و بقیه دوستانمون در مدرسه تجربه کاربری به اشتراک بگذارید 🙂

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
حسین همت یار
حسین همت یار طراح محصول

من یک طراحم, علاقمند به دنیای طراحی محصول. درک کاربر و حل مشکلات اونها با راهکارهای هیجان انگیز و خلاقانه رو مهمترین بخش از زندگی کاریم میدونم. با من در دنیای طراحی محصول قدم بزنین :)

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها